Sayfalar

10 Haziran 2012 Pazar

Haftasonu...

Bu hafta sonunu evde yayılmak suretiyle giçiriyoruz...
Dikiş makineme kavuşmanın sevinci ile dün uzun uğraşlar sonunda kızıma bir nevresim takımı diktim..Kumaşı düzün kesebilmek için epey uğraştım ama sonuç güzel oldu :)



Eylül, bebekliğinden beri süt içme konusunda isteksiz. Tüm denemelerime karşın sadece çilekli süt içmeyi seçti. Biraz içsin sonra onu ballı sütle değiştiririm diye düşünmüştüm ama ballı, kakaolu, muzlu hiç bir çeşidi içiremedim. Bir süre çilekli süt içmesi hiç süt içmemesinden iyidir diye idare ettim ama artık müdahele zamanı geldi..
Çilek mevsiminin gelmesiyle işe koyuldum. Çalıştığım İlçede bolca çilek yetiştiriliyor. Organik çilek pazarında epey yer etmişler. Cuma günü iyi tanıdığım bir yetiştiriciden aldığım çileklerle Eylül için uzun süre muhafaza edebileceğim çilek püresi hazırladım..





Çilekleri dilimleyip, bir miktar şekerle kaynattım. (Şeker miktarını marmelattan biraz daha fazla tuttum ki dayanıklılığı artsın) Kaynayan karışımı blenderdan geçirdim ve 1-2 dakika daha kaynatıp,sıcakken kavanozlara doldurup, ters çevirdim. Kavanozları özellikle küçük seçtim ki en fazla bir hafta içinde tüketilebilsin..



Büyük bir bardak süte 3-4 tatlı kaşığı eklediğimde gerekli renk ve aromayı elde edebiliyorum, şekeri de hazır sütlere göre daha az..

(Fotoğraf parladığı için rengi pek anlaşılmıyor ama sütün rengi pembe,  bir önceki resimde daha iyi görünüyor..)

Eylül de beğendi..
Benim de içim rahat eti.
Aynı karışımın dondurmaya da çok yakışacağını düşünüyorum :)
Bugünlerde çilekli sütte kullanılan renklendiricilerle (karmin) ilgili epey haber yapıldı biliyorsunuz. Benim eğitimini aldığım konu olduğu için sürpriz bir durum değil. Zaten gıda katkı maddelerinde de benim için öncelikli olan böcekten elde ediliyor olması değil, kanserojen etkisini olmaması. Ve hazır çilekli sütten kaçacağım derken kullandığım çilekte pestisit ve hormon olmaması..Maalesef bu konuda açıklama yapanlar da konunun ehli olmayıp müftüsünden spor hakemine kadar alakasız kişiler..
Neyse çilek karışımına dönersem, hazır çilekli sütün tadını ve aromasını yakaladım diyebilirim. Sütte ve dondurmada çilek sevenlere de denemelerini öneririm.

Ve bahçenin yenilesi ve seyredilesi güzellikleri :)





İyi hafta sonları diliyorum..

2 yorum:

Ceylin'in Annesi dedi ki...

Nevresim takımı çok güzel olmuş, güle güle yatsın, mutlu rüyalara dalsın kuzucuk.
Sevgiler,
www.ceylinolmez.com

flzpink dedi ki...

Ceylin'in Annesi;teşekkür ederim :)